TJ

Direktlänk till inlägg 19 september 2017

En dåre i regnet!

Av tj - 19 september 2017 22:45

Hallå där!


En ny vecka med nya utmaningar är i full gång! Jag känner mig riktigt taggad efter en sådan bra vecka med intressanta diskussioner och helgen med T. Sådana veckor skulle man ha oftare tycker jag. Men samtidigt värdesätter man dem mer om de är mer utspridda. Sedan har varje vecka sin egen charm skulle jag vilja påstå.


Den här veckan handlar mycket om att sammanfatta allt vad seminariet kom fram till och skriva en essä i ämnet. Vi får här välja ett område som vi vill beskriva för att saker och ting inte ska bli för stora. Jag tror jag väljer att rikta in mig på Kina och Konfucianismen. Det kändes mest intressant, även om tanketraditionerna i Indien är spännande, men mer komplext. Av erfarenhet ska jag inte heller ta på mig mer arbete än jag hinner och orkar på den tid vi har att skriva. Så nej, jag kör på Kina. När det gäller uppsatsen i B&I har jag utvecklat en intervjuguide som ska granskas innan jag kan börja intervjua folk. Hade hoppats att jag kunde påbörja det jobbet så fort som möjligt, men min handledare vill gärna diskutera den vid det första seminariet. Därför får jag vänta till efter bokmässan i Göteborg. Nåväl, jag skriver väl på andra delar så länge.

 

Som en paus i pluggandet bestämde jag träff med den killen från Växjö som jag umgåtts med några gånger. Vi började med att ta en promenad i regnet, men gav ganska snart upp och satte oss på McDonalds i stället. Jag hade redan varit ute tillräckligt i regnet när han väl dök upp efter jobbet så jag ville hellre in i värmen. Självklart hade jag kläder efter väder, men kände inte för att utmana min förkylning nu när jag äntligen blivit bra igen. Jag hade ju också stått och väntat på honom i ”evigheter” på grund av missförstånd och förseningar. Han hade en del att fixa med jobbet och kunde inte komma vid utsatt tid vilket han också meddelade. Jag mitt nöt gick ändå ner till vår mötesplats fast lite senare, men hade jag varit förståndig skulle jag inväntat hans meddelande först. För när jag kom ner hade han fortfarande inte kommit … och han dök inte upp på flera minuter, så där stod jag övergiven i regnet medan folk runt omkring tog sig hem efter skolan och sina jobb. Jag har ingen aning om hur jag såg ut, men jag kände mig plötsligt så dum att jag beslöt mig för att promenera runt kvarteret för att fördriva tiden. Och det funkade för slutligen var han där!

 

Tänk så fel det kan bli ibland. Det är inte lätt att smita tidigare från jobbet och sedan ta sig fram i rusningstrafiken och det är så lätt hänt att missförstå hur den andre tänker. Vi var nog båda rätt skamsna i går, men det släppte ganska fort. Resten av kvällen var i alla fall underbar och vi avrundade med fika på Espresso House.


Ja, slutet gott allting gott, eller hur är det man säger?

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards