TJ

Alla inlägg under april 2013

Av tj - 18 april 2013 21:05


 

Av tj - 18 april 2013 20:14

Hallå allesammans! Om ni kommer tillbaka in om en stund så kan ni lyssna på den nya som just nu laddas upp, riktigt bra en. 

Sitter och tänker på omröstningen som vi har. Vi har några stycken som önskar mer tävling.... Men det är ju jättekonstigt tänker jag för mig själv ?? Vi har minst 2-4 i månaden ? Men knappt någon deltar så då börjar tankarna gå på vad de som har röstat där menar, om ni läser detta så kan ni ju kommentera in hur ni tänker  




   

HLR

Av tj - 18 april 2013 16:59

Tja allesammans! Idag har vi haft HLR-kurs! Jätterolig var den faktiskt! Vi läste lite ur ett häfte och sedan hade de dockor som vi testade mun mot mun på, även hjärtpump och ryggslag om man sätter i halsen och sånt. Framstupa-läge om någon har svimmat är det exempelvis bra. 


Är nu utbildad som sagt så om det händer något då är jag med, hehe! 


Till något helt annat. Imorgon är det bara 10 min i skolan ungefär och sedan är det helg eftersom jag inte ska redovisa min bok ännu så är vi andra lediga så T's fredagsspecial är tidigare imorgon och om ni har tur och vädret och sånt så blir det ute!


Ha det gött!!!    

Av tj - 18 april 2013 13:26

Hallå på er !! Ni får inte glömma bort nu att anmäla er till veckans blogg   Kom igen, vi vill ha många många som är med och deltar!


Ha det gött, anmäl er!


 

Av tj - 17 april 2013 21:25

   


Hej allesammans ! Tänkte tipsa er om en rolig app som är lite småpraktisk men rolig. Snap Clap! Man kan ställa Ipad, mobil och sånt på något ställe, sedan ställer man upp sig, knäpper med fingrarna och då tar den kortet, hehe smart, en rolig grej.


Ha en bra fortsatt kväll!


 





Av tj - 17 april 2013 21:15

Tjena!   


Nu så har rapporten till mitt projektarbete äntligen blivit färdig. Så dags för att lämna in den innan man lägger sig. 


Haha, tänkte skriva lite idag men jag har inte så mycket att komma med. Redigeringen av min reklamfilm är i slutfasen och har läst ut en bok som jag läst. Ja...det är typ det. Kanske kan göra något videoinlägg till er att se i helgen.


Kram   


 

Av tj - 17 april 2013 15:44

Hej allesammans!!! Det är just nu helt underbart väder! Solen skiner och värmen stiger, humöret med den!!

Ut och jogga lite, har väntat nu tills det börjar värma på och idag verkar det vara dags  


Idag på religionen så fick vi förresten provförberedande uppgift nu till nästa prov.. Gud vad jag blir irriterad när jag läste och tycker att det är hur konstigt som helst!! Ni vet det i Indien med att gifta bort sig när man är ung... De hade intervjuat och sånt.. Någon säger: Det skulle vara helt förfärligt att gifta sig av kärlek, sedan vilken skam om det inte funkade bra och folk fick reda på att jag gifte mig utav kärlek, nej mina föräldrar får hitta någon bra... 


Jag bara stirrade på texten.. Okej.... Ska de hämta hjärnan nu kanske ? Vi här tycker ju det är så långt bort från kärlek man kan komma.. Gifta sig fast att man inte älskar personen eller ens känner människan.....


Nä tack gud för att man bor här!


Nu blir det ut i det fina vädret, ha det gött!


 

Av tj - 16 april 2013 22:00

Detta är min inledning:   


Landet över Atlanten blev knappast upptäckt då Christofer Columbus (1451-1506) sökte Indien. Detta visar hur många ser historien ur en europeisk synvinkel. Folket som bebodde och berikade marken behövde nämligen inte upptäcka sig själva. Faktum är nämligen att många landområden var längre komna i både tankegång och olika produktioner när européerna tågade in. Vi ska nu i det här arbetet titta närmare på Amerikas urbefolkning, de människor som var bosatta i Amerika före Europa ”hittade” dem.

 

Det är dessa människor som i folkmun kallas indianer, men det är för att Columbus trodde att han var i Indien då han också döpte folket. Idag är urbefolkning ett bättre val. Deras förfäder var invandrare främst från Bering sundet mellan Alaska och Sibirien omkring 10 000 år före vår tidräkning. Dessa var i botten jägare men efter hand utvecklades de också till jordbruksarbetare.

 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards