TJ

Alla inlägg under maj 2015

Av tj - 8 maj 2015 09:14

Tjenare på er allesammans!!


Nu är det fredag igen specialen kommer senare ikväll. Nu har vi än så länge hunnit med att recensera en bok som vi läst.

Vi ska ha läst en bok till Budapest-resan då vi ska ha att reflektera lite.

Snart är det dags för Budapest-resan och i helgen blir det att packa lite. Allt ska fixas med väska och sånt..


Ja nu är det snart dags för att prata om seglarveckan som blir precis samma helg som vi kommer hem från Budapest.


Ha det gött så länge!

 

Av tj - 7 maj 2015 20:17

 

Just nu pågår poängsättning och förberedelser inför Eurovision som går av stapeln den 19 maj i Wien. Poängsystemet fungerar på samma sätt som i den svenska tävlingen och innehåller kategorierna show, budskap och helhet. När poängen är klara erhåller varje bidrag ett betyg.

 

    

Av tj - 6 maj 2015 23:45

 

Jag ville bara säga god natt innan jag lägger mig! Jag börjar se ett visst mönster nu där jag bloggar väldigt sent. I går var jag så trött att jag inte orkade skriva, så nog banne mig får jag börja tidigare.

Den nya kursen känner jag inte lika stor motivation inför. Den lilla föruppgiften har jag å andra sidan lagt bakom mig vid det här laget. Det är ingen idé att gå runt och älta sånt! Dessutom visade det sig att färre än hälften gjorde uppgiften. Det innebar (visade det sig) en extra stjärna till oss som gjorde den.

När vi skulle diskutera våra texter efter lunch hade några redan stuckit hem för de mådde dåligt. Men jag vet inte om jag tror på deras historier... De uppskattade nog inte vår pedagogs berättelser. Han stannar ofta upp och överväger sina resonemang innan han talar. I går fick vi också veta hur det kändes när han blev kär för första gången! Väldigt intressant, men vad har det med XML-programmering att göra?

 

Sov gott!

 

 

Av tj - 5 maj 2015 22:33

Hej på er allesammans!!!


Jag vet att jag har bloggat mycket lite numera och det beror på skolan. Vi håller nu på att förbereda oss för ett Friskis och Svettis--pass där jag och två till från klassen kommer att stå för underhållningen som jag kallar det  


Hoppas det kommer många dit nu när vi har ett så himla bra schema och jag kommer också att bjuda på något helt nytt inom friskis och svettis-passen... Det kommer jag inte att avslöja för er nu för det finns ju dem från skolan som läser bloggen och jag vill ju inte förstöra nöjet, haha!

En nyhet till är att det 100 år gamla elevboendet nu rivs utanför vårt elevhem. De har kommit igenom större delar nu denna vecka och till nästa vecka, kanske till onsdagen nästa vecka, då kommer huset att vara borta. 

Det ska byggas ett nytt elevhem till hösten som, tyvärr inte vi får ta del av men ialla fall...


Nu är det godnatt till er alla!!

Vi hörs ha det bra till dess!

 

 

Av tj - 4 maj 2015 23:01

   

Jag brukar vanligtvis aldrig frångå skrivreglerna vad gäller utropstecken, men i dag så är jag bara tvungen. Vår underbara pedgog inleder sin kurs med en liten uppgift innan kursen ens har börjat. När jag lämnade in min VFU-uppgift så kollade jag forumet för nästa kurs och då lade jag märke till att läraren hade skrivit i lärarnas tråd. Där introducerade han kursen och valde att ge oss en liten tankeställare innan vi ens påbörjat kursen. Det gör vi först i morgon, ser ni! Och uppgiften han gav oss skulle även lämnas in i dag... Hela eftermiddagen har därför gått åt till att skriva på den där uppgiften att jag varken hunnit färdigställa rapporten eller ägnat mig åt nåt annat. Varför gör de så här mot oss?

 

I dag kom även antagningsbeskeden från sommarutbildningarna... jag är i reserv på alla fyra! Helvete också! Nu blir det till att sätta all sin tro till arbetsmarknaden och hoppas på en liten sommartjänstgöring. Det värsta är ändå antagningen till kreativt skrivande som har 154 platser. Jag är reserv 2 019! Ja, gott folk, ni läste precis rätt. Det är ju helt befängt det här. Samtidigt visar det på att rekordmånga har sökt i år. Hur ska detta sluta?

 

 

 

 

Av tj - 2 maj 2015 23:20

Den här dagen kan knappast bli bättre. En hel sida och så middag med Malin...

 

Jag har haft lite skrivkramp en tid och inte riktigt kunnat formulera mig som jag vill, vare sig här i bloggen eller i mitt skrivande. Det har varit psykiskt påfrestande och rent frustrerande att inte kunna leverera grejer till er. Men jag känner som så att jag måste göra saker och ting för min skull. Jag skriver ju t ex för att må bra och för att jag älskar att berätta, men samtidigt måste ju ämnet eller temat beröra mig tillräckligt mycket för att jag ens ska vara intresserad att skriva om det. Nu hoppas jag i alla fall på det bästa.

 

Studierna tar ju ofantligt mycket tid och kräver således mycket energi. Det finns idéer till bloggen, men dessa saknar kraft i nuläget. Jag tror inte ni kan föreställa er hur mycket jag brinner för mina studier och hur jag verkligen gör allt för att visa framfötterna. Jag har fått uppfattningen av att vi bara är några få som ligger på samma nivå.

 

Det blir därför inte samma inlägg som förr och jag försöker jobba på det. Frågelådan innehåller mestadels samma återkommande fråga "Vart fan är du?!" Och jag kan ärligt svara att jag är här stundom, men att jag inte alltid vet hur jag ska formulera mig eller vad jag ens ska berätta. Det är sjukt jobbigt med prestationsångest...

 

Middagen med Malin blev verkligen lyckad. Hon uppskattade min kycklingsallad som även bär på en dramatisk historia. Nästan sju timmar pratade vi och hade sannerligen kunnat prata i lika många till om det inte varit för mörkrets inbrott. Det är något märkligt med Malin. Hon tar fram alla möjliga saker ur mig. Ibland pratar vi bara allmänt om observationer. Fast oftast går vi in på djupet. Det är härligt med en sådan vän.


Tack och god natt!

 

 

Av tj - 2 maj 2015 14:04

 

Nu är det drygt en timme kvar innan Malin kommer!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards